אל תשקר לי

תמונה של הספר אל תשקר לי

מחבר: גרג הורביץ, הוצאה לאור: דני ספרים, תרגום: דפנה לוי, מס' עמודים: 448.

הסקירה שלי:

מותחן מצויין, מקורי ומעניין לכל אורכו. נהניתי מכל רגע ואני ממליצה בחום!

דניאל הוא פסיכולוג ועובד כיועץ ומנחה קבוצות של אסירים שנמצאים בשיקום. אשתו מחלימה מסרטן והוא מתכנן להפחית לחץ בעבודה ולפתוח עסק משלו כדי להיות לצידה כמה שיותר.

יום אחד בסיום פגישה עם קבוצת אסירים הוא מוצא בתיבת הדואר בבניין מעטפה שמיועדת לאדם שהוא אינו מכיר ובה איום לרצח: "תודה במה שעשית או שתבכה על זה בדמעות של דם".

דניאל המבוהל פונה למשטרה ומגלה כי אכן הקורבן שאליו הייתה מיועדת המעטפה נמצא מת בדיוק בתאריך שהיה מוזכר במכתב.

בהמשך הוא מקבל עוד כמה מעטפות דומות עם איומים ברצח שמיועדות לאנשים שונים וביחד עם המשטרה הם מנסים לעלות על זהות הרוצח ולמנוע את הרצח הבא. לצערם הרוצח מוצא דרכים מתוחכמות ומצליח לממש את הרצח במועד שבו נקב במכתב.

הפחד מתעצם כאשר יום אחד דניאל מוצא בתיבת הדואר שלו מעטפה דומה רק שהפעם היא ממוענת אליו. דניאל נחוש בדעתו לעשות הכל כדי לתפוס את הרוצח לפני שהוא בעצמו יהפוך לקורבן הרצח הבא.

מי מאיים על חייו של דניאל ולמה? האם זה אחד האסירים בקבוצה שהוא מנחה? מה הקשר בין כל הנרצחים ואיך זה קשור גם לדניאל?

תקראו ותגלו!

ספר מרתק שאי אפשר להניח מהיד, הכל נפתר ונסגר עד הפרט האחרון. אהבתי את הסוף שלא ניתן היה לצפות אותו מראש.

 

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

"אל תשקר לי" מאת גרג הורביץ בהוצאת "דני ספרים", הוא מותחן מסחרר וחד מתמיד.

דניאל בראשר עומד לעזוב את תפקידו כיועץ העובד עם קבוצות של אסירים בשיקום, על מנת לבלות יותר זמן עם אשתו המחלימה ממחלה ממושכת. יום אחד הוא מוצא מעטפה בתא הדואר שלו, ובה פתק משורבט בכתב יד: "תודֶה במה שעשית, או שתבכה על זה בדמעות של דם". למרבה ההקלה המעטפה לא ממוענת אליו, אך אז הוא מגלה שהקורבן המיועד כבר מת. דניאל ממשיך לקבל לתא הדואר שלו איומי מוות נוספים, המובילים למותם האכזרי של אנשים שאין ביניהם קשר נראה לעין. האם מישהו בקבוצת האסירים שבה הוא מטפל הוא רוצח סדרתי?

ואז מגיע המכתב הממוען אליו. כשהשעון מתחיל לתקתק, דניאל חייב לגלות מי רוצה במותו ולמה, או שהוא יהיה הקורבן הבא…

ספריו של גרג הורביץ בסדרת "פרויקט "X וכן המותחנים "אתה הבא בתור" ו"השורד", שיצאו אף הם בהוצאת "דני ספרים", הפכו לרבי-מכר ענקיים בכל העולם, והציבו אותו בראש כותבי ספרי המתח של ימינו. הורביץ הוא בוגר אוניברסיטאות הרווארד ואוקספורד, והוא מתגורר עם משפחתו בלוס אנג'לס, שם הוא כותב גם תסריטים לקולנוע ולטלוויזיה.

תגובות

תגובות