נקמתן של העוזרות האישיות

תמונה של הספר נקמתן של העוזרות האישיות

מחבר: קמיל פרי, הוצאה לאור: כתר ספרים, תרגום: דנה אלעזר הלוי, מס' עמודים: 264.

הסקירה שלי:

 

ספר חמוד, מצחיק, קליל וקצבי עם המון חומר למחשבה. הספר מדבר על הסתירה הקיימת בין ההשכלה והשכר, לא תמיד מי שלמד הרבה ורכש השכלה גבוהה מרוויח שכר ראוי.

טינה היא עוזרת אישית של אחד האנשים העשירים בעולם. היא עובדת במשרד גדול בניו יורק ומשרתת את הבוס שלה במסירות ונאמנות.

טינה למדה שנים והיא משכילה, גם אחרי שש שנות עבודה, היא עדיין ממשיכה לשלם את החובות עבור ההלוואה שלקחה בכדי לממן את לימודיה.

טינה מתוסכלת. היא עושה הכל עבור הבוס שלה: מכינה לו שתייה, קונה לו בקבוקי יין יקרים, מזמינה לו מקומות במסעדות יוקרה, מזמינה לו טיסות יקרות שעולות פי כמה מההלוואה שלה.

טינה אחראית, בין היתר, גם על מילוי טפסי החזרי הוצאות למעסיק שלה. יום אחד היא מחליטה לרשום את חשבון הבנק שלה במקום של המעסיק ולכסות את ההלוואה שלה.

מאותו יום מתהפכים חייה של טינה. עוזרת אישית נוספת שגילתה את המעילה, מבקשת ממנה לכסות גם את החוב שלה והופכת לאשת סודה ומשתפת איתה פעולה וכך הלאה. עוזרות נוספות מצטרפות אל טינה ולאט לאט הן מתארגנות לעמותה שמטרתה: "העברת הכסף ממי שיש לו למי שאין לו".

טינה חיה בפחד ובשקרים, היא מפחדת שהיא תיתפס. יש לה רגשות אשם על שמעלה באמון של הבוס שלה. היא גם מאבדת את בן זוגה, עו"ד חתיך שעובד איתה, שחושש שהיא מסתירה משהו ועוזב אותה.

האם טינה תיתפס? האם היא תיענש? איך יגיב הבוס שלה כשיגלה את המעילה? העניינים הולכים ומסתבכים. תקראו את הספר ותגלו לאן התגלגלו העניינים ואיך הסתיים הסיפור.

טינה מגלה שיש לה כח, שהיא אישה חזקה ויכולה אפילו להיות מנהיגה. היא מבינה שמותר לה לשאוף לעבודה טובה עם שכר גבוה, היא השקיעה בלימודים, יש לה השכלה גבוהה ולכן עליה להילחם על מנת להגשים את עצמה ולהיות מאושרת.

ממליצה בחום!

 

 

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

טינה פוֹנטָנה, צעירה ניו–יורקית משכילה, לא דמיינה בחלומותיה הפרועים ביותר שתעבור אי–פעם על החוק. אבל אחרי שש שנות עבודה כעוזרת האישית של אחד האנשים העשירים בעולם – שנים שבהן פסגת האתגרים הניצבים בפניה הייתה הזמנת מקומות במסעדות גורמה ומזיגת משקאות מבקבוקים שעולים יותר משכר הדירה שלה – היא מבינה שלא תצליח להחזיר את הלוואת הלימודים שלה בעשורים הקרובים. נו טוב, לפחות קווין, היועץ המשפטי החתיך שעובד איתה, לא מפסיק לעשות לה עיניים.
פִּרצה טכנית בחשבון ההוצאות של הבוס שלה מאפשרת לטינה לחסל את חובה, אך במחיר של שיתוף פעולה מפוקפק עם עוזרת אישית אחרת, דוגמנית לשעבר עם הרבה ביטחון עצמי וללא שום עכבות. כשתוכניתן המסוכנת מתחילה להשתבש, מגלות השתיים שהן מוקפות בעמיתות רבות למקצוע, עם חובות ענקיים ומצפון קטן. וכך, מה שהתחיל כמעידה של רגע הופך להתארגנות נשית חתרנית שתשנה את חייהן של רבות.

נקמתן של העוזרות האישיות מצליח ללכוד בהומור פרוע ובהבחנה חדה כתער את הפרדוקס הקיומי של דור שלם, בעל השכלה גבוהה ושכר נמוך. הספר מעלה שאלות על מעמד, כסף והגשמה אישית, ומציע תשובות רעננות שמאפשרות להעז ולהאמין שאולי, באמת, אופטימיות היא שם המשחק.
זהו רומן הביכורים של קמיל פרי, ספרנית ועורכת, שזכתה גם היא (כמה מפתיע) לעבוד כעוזרת אישית באחד מכתבי–העת המובילים בניו–יורק.

תגובות

תגובות