לא לומד לקח

תמונה של הספר לא לומד לקח

מחבר: זיו כהן, הוצאה לאור: סלע ספרים, תרגום: לא רלוונטי, מס' עמודים: .

הסקירה שלי:

ספר מרענן, מצחיק, שנון, צעיר וקצבי. מתאים מאד לחברה צעירים שמכירים את הווי החיים התל אביבי. ממליצה בחום!

זהו סיפור קומי על נדיר, בחור בן 32 שגר בדירה שכורה בתל אביב. נדיר טיפוס עצלן, עובד בעבודות מזדמנות, פנטזיונר שחולם לפתח פורמט טלוויזיוני ולהיות עשיר ומפורסם.

כשסוף סוף יש לו חברה והוא כבר יכול לחשוב על שיגרה ואולי על חיים משותפים, היא מודיעה לו שהם עוברים לירושלים כי היא רוצה ללמוד שם.

אדיר התל אביבי הטיפוסי חוטף הלם ומנסה למנוע את רוע הגזירה אבל לא מצליח. למרות חששותיו, דווקא בירושלים הוא מצליח למצוא עבודה בתור יועץ תקשורת לחבר כנסת. אמנם חבר כנסת שנוי במחלוקת אך סוף סוף זוהי לא עבודה מזדמנת אלא עבודה שנראה כי יש בה פוטנציאל לקידום. אבל מסתבר שחבר הכנסת, המכונה בדבדושי, הוא טיפוס הזוי, שקרן, מסתבך סידרתי, רודף מין, נהנתן שלא סותם את הפה לרגע.

בדבדושי מסתבך בפרשיות מביכות ונדיר צריך לנסות להציל אותו מהן בדרכים יצירתיות.

במהלך הסיפור אנו מלווים את נדיר ובדבדושי ברגעים מביכים ומצחיקים. נדיר עובד מסביב לשעון והחברה שלו לא מרוצה מכך שהוא צריך להיות זמין 24/7 לבדבדושי ההזוי.

בנוסף לעבודה, נדיר עובר חוויות בירושלים, הוא פוגש בה טיפוסים מכל הסוגים: נשים מהעבר, שכנים שחיים בשלישייה, חברים מהילדות ועוד.

עד מתי יצליח נדיר לכפות על מעשיו המביכים של בדבדושי? מה יהיה עתידו הפוליטי של בדבדושי?

מה יעלה בגורל הזוגיות של נדיר וחברתו?

תקראו ותגלו. סיפור חמוד, מצחיק וקליל על צעירים בני שלושים שמחפשים את עצמם. ממליצה בחום!

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

גיבור הספר הוא נדיר קאופמן, שמשוכנע שהחיים מחייכים אליו בגיל 32. יש לו חברה אוהבת שצעירה ממנו בעשור (וגם בת של טייקון, שזה בדרך כלל בונוס), דירה שכורה לא רעה (עם בעלת בית מההפטרה), ואפילו סיכוי מסוים שפעם יקנו ממנו את אחד הפורמטים הטלוויזיוניים שהוא מנסה לפתח ממוחו הקודח, בזמן שהוא מחלטר בעבודות מזדמנות של ראש קטן.

בקיצור, אין לו שום סיבה להתלונן.

רק שאז החברה שלו מחליטה שהיא חייבת ללמוד ודווקא בירושלים, ומודיעה לנדיר שלא רק שהוא עובר לשם ביחד איתה, אלא גם מוצא עבודה קבועה ומגדיל ראש. כל מה שהוא לא מוכן לו עדיין.

החיים בירושלים מזמנים לנדיר מפגשים מטורפים ומוטרפים עם חבר כנסת רודף פרסום שלא מפסיק להסתבך, חברים במשבר גיל השלושים שלא מפסיקים להפתיע, שכנים שחיים בשלישייה, נשים שמעמידות את נאמנותו במבחן, ודמויות מעברו שהופכות את ההווה שלו לשקשוקה ירושלמית. כל אלה מציירים תמונה מדויקת ומצחיקה עד דמעות של דור שמחפש את עצמו במדינה שאיבדה את זה לגמרי.

תגובות

תגובות