אולי בחיים אחרים

תמונה של הספר אולי בחיים אחרים

מחבר: מיכל צינמון פירון, הוצאה לאור: מודן הוצאה לאור, תרגום: לא רלבנטי, מס' עמודים: 237.

הסקירה שלי:

רומן ביכורים קולח, קיצבי ומאד מעניין. מהרגע שהתחלתי לא יכולתי להניח מהיד ואני מחכה כבר לספר הבא של הסופרת.

זהו סיפור על אובדן זיכרון, על סודות ושקרים, על אשמה, על התמודדות עם אובדן ונסיון להשתקם ולמצוא אהבה חדשה. ממליצה בחום!

איילת מתעוררת בבית החולים לאחר שנפצעה בתאונת דרכים. היא איבדה את ההכרה והיא מגלה שהזיכרון של עשר השנים האחרונות אבד לה.

היא מחפשת את צחי, בן זוגה האהוב, אבל מגלה כי הם כבר לא ביחד. כשהיא מנסה לברר מה קרה, כל הקרובים לה, אימה, אחיה, חברתה הטובה ואפילו צחי בעצמו, מתחמקים ממנה ולא מספרים לה מה קרה.

איילת מנסה לחזור לשיגרה, לעבודה ואף מתאהבת בגבר שנתקלת בו בחנות ספרים. אבל מסתבר שגם אלעד, בן זוגה החדש, מסתיר ממנה סודות. אלעד מסרב להכיר את משפחתה ומתחמק מלספק לה תשובות. גם צחי, בעלה לשעבר, וגם חברתה הטובה ממליצים לה להתרחק מאלעד אבל לא מסבירים מדוע. האהבה שכל כך ייחלה לה, מתגלה רצופת סודות, סדקים וחוסר אמינות.

לאט לאט איילת חוזרת לעבר, מלקטת פרטים עד שהיא מגלה מה עבר עליה בעשר השנים האחרונות. מה שהיא תגלה מאד יפתיע אותה וייאלץ אותה להתמודד מחדש עם טראומה קשה מהעבר.

מהו הסוד שכולם מסתירים ממנה? מדוע צחי והיא נפרדו? מיהו אלעד ומה הסוד הגדול שהוא מסתיר?

תקראו ותגלו!

הכתיבה קולחת, הספר זורם, אי אפשר להאמין שזהו ספר ביכורים, ספר שמעלה דילמות לא פשוטות ומשאיר אותנו עם המון מחשבות, נהניתי מכל רגע!

 

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

"נפרדנו? איך זה יכול להיות? הוא מוחשי לי כל כך, כאילו רק אתמול, רק אעצום את עיניי ואני רואה בבירור, השערות הזהובות הקצרות על מפרקי ידיו, השיער שנופל על עיניו, פרוע וסורר, עיני הדבש שלו מתכהות בתשוקה אליי, אליי, חולצת סיום המסלול מהצבא שהוא אוהב ללבוש כשהוא ישן, והדרך שבה שהוא לובש את החולצה, כמו ילד קטן, קודם משחיל את הראש ואז יד ועוד יד. מה זאת אומרת, נפרדנו? איך זה קרה?"כשאיילת שבה להכרתה אחרי שנפגעה בתאונה, היא לא מבינה איפה צחי, בן זוגה האהוב, ומדוע הוא איננו לצידה. זיכרון עשר השנים האחרונות לחייה אבד, והקרובים לה – אימה, אחיה וחברתה הטובה – אינם מספקים הסברים. וצחי לא בא לבקר, לא עונה כשאיילת מתקשרת אליו, וגם כשהיא מופיעה על סף דלתו הוא עוין וקר. איילת מנסה לחזור לחייה ולעבודתה ומתאהבת מחדש, אבל הסודות מעברה הנשכח מאיימים לפרום את החיים החדשים שרקמה.אולי בחיים אחרים הוא רומן קצבי ומושך על תעייה במבוך הזיכרון, על טראומה, סודות ושקרים, על אהבה ואשמה ועל האומץ חסר הפשרות להאיר את מה ששרוי בעלטה.הכתיבה הייתה תמיד חלק מחייה של מיכל צינמון–פירון, דוקטור לביולוגיה בהכשרתה. היא מתגוררת בהרצליה עם בן זוגה, שלושת ילדיהם וארבעה חתולים.

תגובות

תגובות