מר מ' היקר

תמונה של הספר

מחבר: הרמן קוך, הוצאה לאור: כתר ספרים, תרגום: ענבל זילברשטיין, מס' עמודים: 391.

הסקירה שלי:

ספר מצויין של סופר מוכשר מאד. אהבתי מאד גם את ספריו הקודמים אבל הספר הזה לדעתי עולה על כולם.
בספר משתלבים זה בזה שלושה סיפורים כאשר המציאות והדמיון מתחברים ביחד עד הסוף המפתיע.

יש בו הכל: חברות, בגידה, קנאה, הערצה ונאמנות והוא מותח עד סופו. נהניתי מכל רגע, ממליצה בחום!

 הגיבור הוא מר מ’, סופר מזדקן שהספר האחרון שכתב “סגירת חשבון” לא זכה להיות רב מכר. אחד הספרים הקודמים שלו שהפך לרב מכר מבוסס על מקרה אמיתי שבו נעלם מורה בתיכון שניהל רומן עם תלמידה שלו וגופתו לא נמצאה עד היום. בהתחלה הואשמו התלמידה ובן זוגה הנוכחי אך מחוסר ראיות התיק נסגר.

 הסיפור מדלג בין שלושה סיפורים:  סיפור אחד הוא על חיי הסופר עם אשתו הצעירה והיפהפיה. הם הולכים לארועי ספרות ואנו עדים לעולם הסופרים הרווי בתחרותיות וקנאה.

הסיפור השני מתמקד ברומן בין התלמידה למורה הנשוי עד לפרידתה ממנו ומציאת חבר חדש. המורה לא מקבל את הפרידה ומטריד אותה. יום אחד המורה מופיע בבקתה שבו היא נמצאת עם בן זוגה הנוכחי ונתקע עם האוטו בשלג. הוא הולך עם בן זוגה לחפש מוסך ונעלם. בן זוגה חוזר לבדו.

הסיפור השלישי מתמקד בשכן של הסופר שקורא את ספריו ומתעניין בארוע ההיעלמות של המורה. מיהו אותו שכן ואיך הוא קשור לסופר, מתגלה לנו לאט לאט במהלך הסיפור.

 נדמה כי  הסופר נתן לעצמו חירות בכתיבת הסוף לספרו כי הרי אף פעם לא התגלה באמת מה קרה.  כשתקראו תבינו כמה אירוניה יש בבחירת השם לספרו “סגירת חשבון”.

 כדאי מאד לקרוא! גאוני בעיניי!

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

מר מ' הוא סופר שעתידו מאחוריו. רב־המכר הגדול שלו היה מותחן המבוסס על מקרה אמיתי שאירע לפני שנים רבות – מורה להיסטוריה בתיכון שניהל רומן עם תלמידתו נעלם ומעולם לא נמצא. המורה נראה לאחרונה ליד בקתת הנופש של התלמידה.
האחרון שראה אותו בחיים היה החבר החדש שלה.
הרמן קוך מדלג בין הסופר הנשכח ורעייתו היפה, זוג הצעירים המאוהבים, המורה הנעדר וספר אחד שקושר בין כולם. המתח גובר, הרגשות מתעצמים, והגבול הדק שבין מציאות לבדיה הולך ומיטשטש עד לרגע הגורלי שאחריו החיים, וגם הסיפור, לעולם לא יהיו כפי שהיו.
"מר מ' היקר" הוא רומן מבריק ומסעיר על חברות ונאמנות, הערצה וקנאה. כמו בספריו הקודמים, קוך אינו חוסך את שבטו, הופך בשנינות ובאומץ כל אבן הנקרית בדרכו, פורשׂ גלריית דמויות בלתי נשכחת, וכמו תמיד – לא חס על איש.

תגובות

תגובות