האמת על אבא שלך

תמונה של הספר

מחבר: לורי לנסנס, הוצאה לאור: כתר ספרים, תרגום: אמנון כץ, מס' עמודים: 346.

הסקירה שלי:

ספר שהותיר עלי רושם חזק. סיפור יפה על הקרבה וחברות. אהיה כנה ואספר שבהתחלה הוא קצת שעמם אותי וחשבתי שזה עוד ספר מסע כמו רבים שקראתי בעבר אבל לאט לאט מתבררים פרטים ומהאמצע הוא שואב והסוף כל כך מרגש, ממליצה בחום!

 את הספר כותב אב לבנו. הוא מספר לו סוד ששמר עשרים שנה ולא הצליח למצוא את הזמן הנכון לספר. זהו סיפור הישרדות על הר בעקבות איבוד כיוון, מסע מטלטל של חמישה ימים בלי מזון ומים עם עוד שלוש מטיילות שפגש במקרה. סיפור שבסופו השתנו חיי האב וישתנו גם חיי בנו.

 המסע החל לאחר משבר שפקד את וולף והוא החליט לשים קץ לחייו על ההר. במקרה הוא פגש שם שלו נשים, סבתא בתה ונכדתה, והחליט לעזור להן למצוא את הדרך על ההר. בסופו של דבר הן שינו את חייו והוא את חייהן.

 הארבעה הלכו לאיבוד ועברו מסע קשה ומפרך, נחשים, נפילות, טיפוס, רעב, תוך סכנת חיים ממשית יומיומית ותוך הקרבה ראויה להערצה כלפי האחר/ת.

 הסיפור מלא הפתעות, מלא רגש והסוף פשוט נפלא!

דרושה קצת סבלנות בהתחלה אבל בהחלט שווה, ממליצה בחום!

תקציר, כפי שמופיע בגב הספר:

רכבת הרים של רגשות והרפתקאות… תרצו לקרוא אותו מיד" (ג'ודי פיקו, מחברת "שומרת אחותי")

כמעט עשרים שנה הסתיר וולף את האמת על מה שקרה על ההר.
ההר שאליו טיפס בלי אוכל ובלי ציוד ולא התכוון לחזור ממנו. ההר שעליו פגש שלוש נשים שהצילו את חייו.
ועכשיו, כשבנו עומד לעזוב את הבית, הוא מרגיש שסוף-סוף הוא מוכן לספר לו את האמת. האמת על ארבעה מטיילים שהלכו לאיבוד בשממה הפראית. והאמת על הכאב – כי לא כולם חזרו הביתה.
האמת על אבא שלך מעמידה בפנינו מראה ומעוררת את השאלה שאין לה תשובה אחת: מה אנחנו מוכנים להקריב למען אדם אחר?

לוֹרי לֶנסֶנס, תסריטאית וסופרת של רבי-מכר בינלאומיים, נולדה בקנדה וכיום היא מתגוררת עם בעלה ושני ילדיה בהרי סנטה מוניקה שליד לוס אנג'לס.

תגובות

תגובות